This is a free Purot.net wiki

• Share or embed page's contents

Sharing settings
    Embed settings

Page sharing link
    Embed code

oEmbed link for discovery function
    Direct oEmbed link

Suuntana #uusiLUKIO – lukio-opettajien täydennyskoulutus

Mikkelin kesäyliopiston koulutuskokonaisuuden työpajat toukokuussa 2019: "Syvennät osaamistasi opettajana digioppimisesta ja digitaidoista ja otat haltuun erilaisia digitaalisten oppimisympäristöjen hyödyntämisen mahdollisuuksia."

Anne ja Matleena
Anne Rongas ja Matleena Laakso

Koulutukseen kuuluu kaksi työpajaa, joiden tavoitteena on syvennetää lukio-opettajien osaamista digitaalisten oppimisympäristöjen hyödyntämisen mahdollisuuksista, digioppimisesta ja digitaidoissa. Työpajojen vetäjinä Matleena Laakso ja Anne Rongas. Koulutusaineistot löydät tältä sivustolta ja ne jäävät käyttöösi myös työpajojen jälkeen.

Matleena Laakso: Digitaaliset oppimisympäristöt
Mitä lukio-opetukseen sopivia sovelluksia verkosta löytyy? Miten monipuolistaa vuorovaikutusta ja luokassa työskentelyä? Työpajassa tutustutaan myös sisällön tuottamisen mahdollisuuksiin ja tehdään virtuaalinen luokkaretki. Ota mukaasi läppäri ja mobiililaite. Lataa valmiiksi maksuton Google Expeditions (Android, iOS) ja Android-laitteisiin myös Google Cardboard tai Googlen VR-palvelut. Lataa nämä puhelimeesi, jos haluat kokeilla virtuaalilaseja. Sovellukset toimivat myös tabletilla.

Anne Rongas: Digioppiminen ja digitaidot
Miten hyödyntää sähköisiä opiskelun apuvälineitä mahdollisimman tehokkaasti? Miten opiskelija välttää teknostressin ja työskentelee ergonomisesti digivälineillä? Tutustutaan käytännönläheisesti lukiolaiselle ja lukio-opettajalle soveltuviin mahdollisuuksiin.

Discuss & brainstorm